Picacon??

Datum: 2014-02-27 - Tid: 20:12:00 - My fabulous life ♥ - Kommentarer (0)
 
Moshi moshi! Är äntligen hemma i lugnet efter att ha varit borta sen i Lördags..  Kom hem igår tidigt på morgonen eftersom att jag skulle till tandläkaren. Jag har varit med några vänner och hållt på med vårat ''hemliga project'' för er som missade det. 
 
IALLFALL, TILL RUBRIKEN NU. Ja, jag ska besöka PicaCon den 25-27 April! Har anmält både mig och Filip och vi kommer antagligen vara där hela helgen. För er som inte vet vad PicaCon är är det ett anime, manga, tv-spel och superhjälte konvent, alltså som vilket konvent som helst haha. Jag har tidigare bara varit på ett konvent för några år sedan, och jag planerar även att besöka Närcon sommar i år. Mer om vad ett konvent faktiskt är? Eftersom att jag bara har besökt ett vet jag inte så mycket, men det jag vet är att det helt enkelt är ett konvent där folk från runt om landet med samma intressen möts upp och deltar i olika trevliga aktiviteter så som lan, cosplay, tävlingar, pyssel, lekar, karaoke, anime och en massa POCKY!! 
Detta är alltså himmelriket för en anime/manga/spel och serie nörd!  
 
Och ja, jag och Filip ska cosplaya! Vi har nämligen bestämt oss för att cosplaya karaktärerna Fionna och Marshal Lee från adventure time. Vi kommer vara sötaste cosplay paret ever! 
 
Tycker verkligen ni borde anmäla er om ni är intresserade! HÄR har ni länken till deras sida där det finns mer info om konventet och hur du anmäler dig. Och om du ska dit och ser oss, kom gärna fram och hälsa! Och glöm inte ge mig en kram, kommer säkert krama sönder alla jag ser iallafall haha. xD 

Kommentarer


Kom ihåg mig?




Trackback