♡ Att vara genderfluid ♡

Datum: 2015-01-23 - Tid: 21:47:22 - My fabulous life ♥ - Kommentarer (0)
Har länge velat skriva en text om detta, även om det är svårt att sätta ord på det hela. 
 
Som många inte vet, identifierar jag mig själv som genderfluid, vilket betyder att jag ser mig själv som både tjej och kille, och att vissa dagar kanske jag känner mig mer som en kille eller mer som en tjej. Folk verkar ta våran situation för givet, och säger att vi bara är förvirrade, vilket delvis är sant. Att ena dagen vakna upp och vilja bli kallad för kille, och sen nästa dag vilja bli sedd som en tjej är riktigt förvirrande för oss. Alla har det säkert inte jobbigt, men jag som själv helst vill sätta en label på mig själv blir helt frustrerad. När folk undrar om jag vill bli kallad hon, han eller hen vet jag inte ens vad jag ska svara... De flesta fattar ju vad jag är biologiskt, och ibland kan det vara rätt jobbigt, speciellt de dagarna jag ser mig själv som det andra könet. 
 
Under en period för inte så länge sedan identifierade jag mig nästan som trans, alltså helt som det motsatta könet. Men jag insåg rätt direkt att jag inte kände mig bekväm med det heller... Jag kommer inte gå ut med mitt biologiska kön, de som vet, vet. De andra får helt enkelt acceptera att jag är båda. 
 
Vart rätt kortfattat för som sagt, jag har svårt att skriva om sånt här som är en stor del av mitt liv.
 
 
Spelar det verkligen någon roll vad jag har mellan benen? lol 
 

Kommentarer


Kom ihåg mig?




Trackback